Jaką technikę nadruku warto wybrać?
Kategorie:

Jaką technikę nadruku warto wybrać?

Avatar
Opublikowane przez owb11

Odzież z własnym nadrukiem staje się coraz bardziej popularna. Na to zjawisko składa się wiele czynników, jednak do najważniejszym z nich jest możliwość stworzenia oryginalnego stylu, którego żaden inny człowiek nie będzie mógł mieć. Co więcej, dzięki rozwijającej się technologii usługi tworzenia własnych nadruków na koszulkach stają się coraz tańsze. Kto bowiem nie chciałby móc w dowolny sposób wyrazić swój charakter przez zaprojektowane samodzielnie ubranie? Dziś stało się to możliwe, kiedyś jednak odzież z nadrukiem kojarzona głównie była z wszelkiego rodzaju korporacjami, które w ten sposób umożliwiały odróżnienie pracowników od klientów. Dziś jednak moda się zmienia, a oryginalność nabiera coraz to większego znaczenia. W zwykłych sklepach odzieżowych bowiem zakupów dziennie dokonuje tysiące osób, a przynajmniej część z nich dokonuje tych samych transakcji. Stwarza to problem dla klienta, który wydając ciężko zarobione pieniądze pragnie wyglądać inaczej od innych. Na szczęście, naprzeciw temu problemowi wyszło wiele sklepów internetowych, które oferują usługę zakupu odzieży z własnym nadrukiem.

Techniki wykonywania nadruków

Istnieje wiele technik umożliwiających nadrukowanie obrazu na koszulkę, kurtkę czy też inny element garderoby. Każda z nich posiada unikalne właściwości, stąd przy wyborze konkretnej warto posiadać niewielki fragment wiedzy o każdej. Do najpopularniejszych technik należą:

  • Sitodruk – jest to najstarsza z metod produkcji ubrań z własnym nadrukiem. Polega ona na przeciskaniu farby przez szablon z wieloma drobnymi dziurkami na docelowy materiał, którym może być przykładowo tkanina. Dzięki temu, istnieje możliwość stworzenia kolorowych nadruków, które wyglądają wręcz zjawiskowo.
  • Sublimacja – jest to proces chemiczny, dzięki czemu efektem jest wysoka trwałość nadruku. Jaki jest jednak haczyk? Istnieje możliwość zastosowania sublimacji na tkaninach, które są jasne. W innym przypadku bowiem może dojść do niepożądanych przebarwień zaburzających całość kompozycji. Dzięki jednak niewątpliwej wytrzymałości powstałego nadruku, metodę tą stosuje się także w oznaczaniu różnych produktów, nie tylko koszulek.
  • Flex – nadruk w tym wypadku wykonywany jest poprzez użycie termoprasy, która, po wycięciu nadruku laserem, umożliwia jego wgrzanie w tkaninę i zarazem utwierdzenie go w niej. Jest bardzo wytrzymała, a zarazem w sposób idealny oddaje głębie kolorów. Zaleca się jednak wykonywanie za pomocą jej jedynie mniejszych nadruków.
  • Nadruk cyfrowy – jedna z najnowszych technik obecnych na rynku. Jest to bezpośrednie naniesienie grafiki na tkaninę za pomocą przykładowo drukarki cyfrowej. Metodą tą cechuje wysoka jakość otrzymanego nadruku oraz dobra wytrzymałość.
  • Haft – klasyczna technika wykonywania koszulek firmowych z logo, idealnie nadaję się do stworzenia niewielkich znaczków na różnych tkaninach. W tym wypadku jednak należy zwrócić uwagę na wysoki koszt, gdyż całość procesu wykonywana jest za pomocą maszyny do szycia, a tym samym pracownika ją obsługującego.

Nadruk w reklamie?

Jak widać powyżej, technik jest wiele, lecz każda jest nieco inna. Niektóre metody, jak przykładowo flex, będą idealne dla osób chcących zamówić jedną sztukę koszulki. Niskie koszty wspomnianego sposobu wykonywania nadruku skutkują także bardzo przystępną ceną finalnego produktu. W zamówieniach hurtowych, wykonywanych chociażby przez firmy, sprawdzą się natomiast inne techniki. Sitodruk na przykład staje się opłacalny jedynie przy zamówieniach w większych ilościach. Koszt farb oraz stworzenia szablonu znacznie przewyższa cenę jednej sztuki produktu, dlatego też jest to mało korzystny wybór dla prywatnego klienta. Sprawdzi się on natomiast w wykonywaniu wszelakich koszulek reklamowych. Ich duży nakład pozwoli zredukować koszty produkcji, a tym samym zmniejszyć końcową cenę pojedynczej sztuki. Zyskujemy wtedy wysokiej jakości koszulkę z personalizowanym nadrukiem, którą możemy wykorzystać w różnych konkursach promocyjnych.

Mity związane z nadrukami

W społeczeństwie często panuje błędna opinia dotycząca jakości tego typu produktów. Usłyszeć można, że podczas pierwszego prania nadruk może ulec zniszczeniu, a tym samym kupowanie takich koszulek jest po prostu stratą pieniędzy. Różne przebarwienia, wyblakłe kolory czy też wady estetyczne to kolejne argumenty przeciwników samodzielne projektowanej odzieży. Niestety, ukazane przekonanie jest całkowicie błędne. Być może w przeszłości ludzie mówiący takie rzeczy mieli trochę racji, jednak obecnie technologia rozwinęła się w takim stopniu, by móc zapewnić wysoką jakość zakupionych produktów z nadrukiem. Sklepy internetowe dbają jednak nie tylko o wykonanie zamówienia, jednak także o jego błyskawiczną dostawę. Nie musimy więc martwić się o jakość kupowanych przez nas koszulek, jeśli wybieramy sprawdzone sklepy. Sprawdzone, to znaczy takie, które mają szereg pozytywnych opinii wśród klientów oraz są obecne na rynku od dłuższego czasu. Jeśli więc masz pomysł na własny nadruk i chcesz go zrealizować, zrób to śmiało!